Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2016

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ



   

Για να είμαστε όλοι ασφαλείς και χαρούμενοι μέσα στο χώρο του σχολείου, είναι σημαντικό να ακολουθούμε τους παρακάτω κανόνες:

   01. Πρωινή Προσέλευση
·         Φτάνω στην ώρα μου στο σχολείο (8:00-8:15), αφήνω την τσάντα μου στο καθορισμένο σημείο και περιμένω στην αυλή.  Όταν χτυπήσει το κουδούνι, μπαίνω στη σειρά του τμήματός μου για πρωινή προσευχή και είσοδο στην τάξη.
·         Μπορώ συνοδευόμενος από το κηδεμόνα μου να επισκεφτώ το κυλικείο και αφού ψωνίσω μεταβαίνω στο χώρο της πρωινής συγκέντρωσης- προσευχής.
·         Δε μένω  στους διαδρόμους, παρά μόνο σε περίπτωση βροχής.

02. Στην αίθουσα
·         Μετά την είσοδό μου στην αίθουσα, ετοιμάζω τα πράγματά μου χωρίς καθυστερήσεις.  Προσέχω την ώρα του μαθήματος και δεν ενοχλώ τους συμμαθητές μου.  Δεν επιτρέπεται να σηκώνομαι από τη θέση μου χωρίς άδεια ή να συνομιλώ δυνατά κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
·         Αν δεν καταλαβαίνω κάτι, ζητώ ευγενικά για να μου λυθεί η απορία.  Συνεργάζομαι με τους συμμαθητές μου.  Σέβομαι και ενθαρρύνω την προσπάθεια των συμμαθητών μου και γενικά συμπεριφέρομαι στους άλλους όπως θέλω να μου συμπεριφέρονται κι εκείνοι.  Απαγορεύεται σε ώρα μαθήματος η έξοδος του μαθητή από την τάξη. Αν έχω πολύ σοβαρό λόγο να απομακρυνθώ από τη τάξη, ζητώ την άδεια διακριτικά και επανέρχομαι αμέσως.
·         Θα πρέπει να φροντίζω να κρατώ καθαρά τα σχολικά μου βιβλία και τετράδια και να έχω τα απαραίτητα μόνο για το καθημερινό πρόγραμμα φροντίζοντας να μην τα ξεχνώ.  
·         Δεν επιτρέπεται να καταναλώνω τροφές, αναψυκτικά, νερό ή τσίχλα την ώρα του μαθήματος.


03 . Στο διάλειμμα

·         Όταν χτυπά το κουδούνι για διάλειμμα, με τη συνοδεία του εκπαιδευτικού μου, βγαίνω ήρεμα έξω παίρνοντας ότι μου χρειάζεται (χρήματα, φαγητό, νερό) και η αίθουσα αδειάζει για να αεριστεί. 
·         ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑ ΛΟΓΟ ΔΕΝ ΜΕΝΩ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ
·         Στο κυλικείο ψωνίζω ακολουθώντας τη σειρά με ηρεμία και υπομονή.  Μόνο οι μαθητές της Α΄ τάξης ψωνίζουν από το παράθυρο του διαδρόμου στην είσοδο του σχολείου.
·         Την ώρα του διαλείμματος κινούμαι και παίζω στους χώρους που έχουν οριστεί για το τμήμα μου (Στ΄ , Ε΄ και Δ΄ στο χώρο της συγκέντρωσης, Γ΄ δυτικές βρύσες,  Β΄ στη πίσω αυλή-παγκάκια και Α΄ και στο χώρο εισόδου).
·         Παίζω ήρεμα σεβόμενος τους κανόνες, λύνω τις όποιες διαφορές μου με συζήτηση και για οποιοδήποτε σοβαρό πρόβλημα απευθύνομαι στους εφημερεύοντες.
·         Θα πρέπει να συμπεριφέρομαι φιλικά σε όλους τους συμμαθητές μου και να προστατεύω ενεργητικά όσους δέχονται πειράγματα  ή άλλου είδους βία καταγγέλλοντας στους δασκάλους αυτούς τους μαθητές που συμπεριφέρονται με άσχημο τρόπο. 
·         Παίζω χωρίς να διαπληκτίζομαι ή να χειροδικώ ή να ασκώ οποιουδήποτε είδους βία (λεκτική, σωματική, ψυχολογική, διαδικτυακή) προς τους συμμαθητές μου. Γνωρίζω ότι η βία απαγορεύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες και τιμωρείται αυστηρά.  Για οποιοδήποτε σοβαρό πρόβλημα αντιμετωπίζω,  οφείλω να απευθύνομαι στους εφημερεύοντες δασκάλους που βρίσκονται στο προαύλιο.
·         Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται η παραμονή στους διαδρόμους. Σε περίπτωση κακοκαιρίας παραμένω στην αίθουσα διδασκαλίας υπό την επίβλεψη των εκπαιδευτικού με τον οποίο είχα μάθημα.  Με άδειά του πηγαίνω στην τουαλέτα και το κυλικείο.
·         Φροντίζω να επισκέπτομαι την τουαλέτα την ώρα του διαλείμματος ήρεμα και προσέχοντας την προσωπική μου υγιεινή καθώς και την καθαριότητα του χώρου.  Είμαι πολύ προσεκτικός ώστε να μην ενοχλήσω τους συμμαθητές μου και ιδιαίτερα των μικρών τάξεων.   
·         Με το κτύπημα του κουδουνιού για μάθημα, πηγαίνω στο χώρο συγκέντρωσης για να επιστρέψω ήρεμα με τη συνοδεία του δασκάλου μου στην τάξη μου.

 04.  Αναχώρηση από το σχολείο
·         Όταν χτυπήσει το κουδούνι για σχόλασμα, ετοιμάζω την τσάντα μου και αφήνω το θρανίο μου καθαρό.  Παίρνω τα προσωπικά μου είδη (μπουφάν, μπλούζες) για τα οποία είμαι υπεύθυνος και αποχωρώ με τη συνοδεία του εκπαιδευτικού μου παραμένοντας στον προκαθορισμένο χώρο εντός του σχολείου στην θύρα εξόδου για να με παραλάβουν οι κηδεμόνες μου.
·         Δε φεύγω ποτέ από το σχολείο πριν την άφιξη του συνοδού μου.
·         Δεν αποχωρώ με άλλο συνοδό παρά με τους γονείς μου ή όποιο πρόσωπο οι γονείς μου έχουν συμφωνήσει να με παραλαμβάνει.
·         Αν έχω καταθέσει δήλωση ότι φεύγω μόνος αποχωρώ αμέσως και είμαι προσεκτικός στη διαδρομή μου για το σπίτι. 



         Οι γονείς μας φροντίζουν να είναι έγκαιρα στο σχολείο για να παραλάβουν  τα παιδιά τους πέντε λεπτά νωρίτερα από το χτύπημα του κουδουνιού, και όταν για κάποιο λόγο καθυστερήσουν ενημερώνουν τηλεφωνικά τη δασκάλα της τάξης ή τον διευθυντή του σχολείου.
        
          05. Πρωινή προσευχή - Εκκλησιασμός - Σχολικές γιορτές – Διδακτικές επισκέψεις
·        ·         

  • ·         Συμμετέχω ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες – εκδηλώσεις του σχολείου.
  • ·         Δεν απουσιάζω από αυτές παρά για σοβαρό λόγο αφού έχω ενημερώσει το δάσκαλό μου.
  • ·         Οφείλω να συμμετέχω στην πρωινή προσευχή με σεβασμό στην ιερότητα της στιγμής.
  • ·         Σε περίπτωση που δε συμμετέχω στον εκκλησιασμό προσέρχομαι στο σχολείο μετά τον εκκλησιασμό του σχολείου.



06. Φοίτηση και συμπεριφορά μαθητών

·         Οφείλω να έχω ανεπτυγμένο το αίσθημα της προσφοράς, της αλληλεγγύης, της εντιμότητας, της υπακοής, της εργατικότητας και της υπευθυνότητας.   
·         Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων συμπεριφέρομαι ευγενικά και κόσμια προς δασκάλους και συμμαθητές.
·         Προσφέρω τη βοήθειά μου σε όσους τη χρειάζονται.
·         Δεν θα πρέπει να προσβάλλω τους συμμαθητές μου για λόγους σωματικούς (π.χ. για το ύψος ή το βάρος τους), εθνικούς (π.χ. για την καταγωγή τους από άλλη χώρα), θρησκευτικούς (π.χ. τους μουσουλμάνους) ή φυλετικούς (π.χ. χρώμα δέρματος, μαλλιών).
·         Δεν θα πρέπει  να διαδίδω φήμες ούτε να αποκλείω συμμαθητές μου από ομαδικές δράσεις του σχολείου παρακινώντας και άλλους να κάνουν το ίδιο ή να τους ειρωνεύομαι και να τους ασκώ κακόβουλη κριτική.
·         Δεν θα πρέπει να προβαίνω σε χρήση ή φθορά πραγμάτων συμμαθητών μου που δεν μου ανήκουν.
·         Θα πρέπει να βοηθώ τους μαθητές των μικρών τάξεων στα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζουν (π.χ. να τους δίνω χώρο για παιχνίδι ή αν έχουν τραυματιστεί) και τους νέους μαθητές του σχολείου, δείχνοντάς τους ότι είναι καλοδεχούμενοι στο νέο περιβάλλον.  
·         Δεν επιτρέπεται να τρέχω στους διαδρόμους του σχολείου ούτε να κατεβαίνω πηδώντας τις σκάλες.
·         Χρησιμοποιώ μόνο τις τουαλέτες των μαθητών σύμφωνα με το φύλο μου και τηρώ τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής (π.χ. τα χαρτιά στους κάδους, τακτικό πλύσιμο χεριών, κλείσιμο της βρύσης).  Δεν εισέρχομαι σε τουαλέτες άλλου φύλου ούτε σε αυτές των εκπαιδευτικών για κανένα λόγο.   
·         Δεν επιτρέπεται να φέρνω στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα.
·         Επίσης, δεν φέρνω στο σχολείο και δεν χρησιμοποιώ κινητά τηλέφωνα και άλλων μέσα καταγραφής εικόνας και ήχου.
·         Σέβομαι τα πράγματα των συμμαθητών μου όπως τα δικά μου και αν βρω κάτι που δεν μου ανήκει, το παραδίδω στο δάσκαλό μου.
·         Δεν αποχωρώ ποτέ από το χώρο του σχολειού χωρίς άδεια του δασκάλου μου.
·         Ενημερώνω άμεσα τον δάσκαλο μου αν ενοχληθώ από κάποιον ενήλικα εντός του σχολείου.
·         Φροντίζω να πετώ τα σκουπίδια στους κάδους και όσα ανακυκλώνονται στους ειδικούς κάδους, ώστε οι τάξεις και το σχολείο να είναι καθαρά.
·         Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή τις ώρες που παραμένω στο Ολοήμερο τμήμα δεν επιτρέπεται να εισέρχομαι σε άλλες αίθουσες ή βοηθητικούς χώρους του σχολείου (π.χ. αποθήκες) ούτε να γράφω ή να ζωγραφίζω άσκοπα στους πίνακες.
·         Δεν γράφω ούτε χαράζω τους τοίχους και τα θρανία του σχολείου.

07. Τα δικαιώματα των μαθητών
Δικαιούμαι:
·         Να απολαμβάνω το σεβασμό των εκπαιδευτικών και των συμμαθητών του τόσο κατά την ώρα του μαθήματος στην τάξη, όσο και κατά το χρόνο εκτός τάξης.
·         Να ζητώ διευκρινίσεις για το μάθημα, να καταθέτω τις σκέψεις και κρίσεις μου, να εκφράζω απορίες.
·         Να παίρνω μέρος σε όλες τις σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες του σχολείου
·         Να παρακολουθώ τη ενισχυτική διδασκαλία, αν οι εκπαιδευτικοί κρίνουν ότι είναι απαραίτητη ή χρήσιμη.
·         Να συμμετέχω δημιουργικά στην ομάδα του.
·         Να χρησιμοποιώ τους χώρους και τα μέσα του σχολείου.

08. Καθαριότητα
·         Εκτός από τους χώρους του σχολείου που σέβομαι και κρατάω καθαρούς( την αυλή, την τάξη, τα θρανία)…..φροντίζω να κρατάω και το σώμα μου καθαρό με πρώτο και σπουδαιότερο ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΟΥ, που πρέπει να πλένω πριν φάω, ή αν έχω πιάσει σκουπίδια και κέρματα.
·         Δεν ξεχνώ να λούζομαι τακτικά και να κάνω συχνό έλεγχο για ψείρες.
·         Επίσης δεν έρχομαι στο σχολείο αν έχω ενδείξεις αδιαθεσίας γιατί μπορεί να μεταδοθεί σε όλα τα παιδιά

ΑΝ ΟΛΟΙ ΤΗΡΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΘΑ ΝΙΩΘΟΥΜΕ ΧΑΡΑ, ΣΕΒΑΣΜΟ Ο ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ, ΘΑ ΑΓΑΠΑΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΜΑΣ  ΑΓΑΠΟΥΝ!
                                                                                                                          
                         ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ:
1

14

2

15

3

16

4

17

5

18

6

19

7

20

8

21

9

22

10

23

11

24

12

25

13

26


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου